Facebook Sayfaları Yönetici Tanımları


Facebook geçtiğimiz aylarda yayınladığı bir güncellemeyle sayfaların yönetici tanımlarını genişlettiğini açıkladı. Öncesinde sadece tüm yetkiyi verebildiğiniz tek bir yönetici rolüyle yönetilen sayfalar artık 5 farklı görev tanımı doğrultusunda farklı niteliklerdeki yöneticilerle yönetilebiliyor.

Bu değişikliğin en temel nedeni ise gerek sayfaların, gerekse reklamların yönetiminin markalar adına profesyonel sosyal medya ajansları tarafından yürütülüyor olması. Özellikle reklamlardan sorumlu ajansa içeriğe müdahale edebilme yetkisi vermek, hem marka hem de içerik yöneticisi ajans tarafında bir tedirginlik yaratıyordu.


Bu düzenleme ile kullanılmaya başlayan yeni roller bu şekilde:

Insights Analyst : Sadece sayfayla ilgili istatistiklerin bulunduğu "insights" bölümünü görüntüleyebilir. İçerik ve reklamların performansını raporlamakla sorumlu kişiye verilebilir.
Advertiser : Sayfa adına reklam oluşturur ve "insights" bölümünü görüntüleyebilir. Reklamları tanımlayıp, yürütmekle sorumlu kişilere verilebilir.
Moderator : Sayfada paylaşılan içeriklerin altına yazılan yorumları silebilir, cevap yazabilir yada sayfa adına mesaj gönderebilir. Bunun dışında Advertiser'ın tüm yetkilerine sahiptir. Sayfada kullanıcılar tarafından sorulara cevap vermek, uygunsuz yorumları en kısa zamanda silmekle sorumlu kişilere verilebilir.
Content Creator : Moderator yetkilerine ek olarak sayfaya yeni içerik ekleyebilir. Hem moderatorlerden, hem de sayfadaki tüm içerikten sorumlu kişiye verilebilir.
Manager : En geniş yetkiye sahip roldür. Yukarıda tanımlanan tüm fonksiyonların dışında tüm bu rollerin atamalarını gerçekleştirebilir. Marka veya ajans adına sayfadan sorumlu kişilere verilebilir.


Bu tanımlar Facebok tarafından biraz da profesyonel sayfa yönetimi ile ilgili ip uçları vermesi adına tanımlanmış diyebiliriz aslında. Sosyal medyadaki en kuvvetli noktanız olması muhtemel bu sayfayı tek bir kişinin yönetimine vermek, tüm işlemleri onun gerçekleştirmesini beklemek özellikle yüksek fan sayılarına ulaşmış markalar için çok mümkün değil. Yukarıda tanımladığımız bu rolleri atayabileceğiniz en az birer kişi olması, istatistikleri çok daha detaylı okumanıza, reklamlarınızı çok daha efektif yönetmenize, kullanıcılarınız ile doğru içerik üzerinden, doğru bilgi aktararak iletişim kurmanıza olanak sağlayacaktır.