Tippexperience

YouTube üzerinde son günlerin en çok izlenen videosu olmayı başaran Tipp-ex'in reklam filmi "Hunter and bear's 2012 birthday party" bu başarısını yarattığı kullanıcı deneyimine borçlu dersek yanlış olmaz herhalde. Sıradan bir video gibi konumlandırılan çalışma avcının videonun içerisinden yandaki Tipp-ex'e ulaşması ve videonun ismini silerek kullanıcıya bir sonraki adıma karar verme şansı vermesiyle bir aydan kısa bir sürede 9 milyona yakın bir izlenme sayısına ulaştı.





Bu çalışma aslında avcı ve ayının ilk deneyimi değil. Bu projenin tohumları 2010 yazında hazırlanan ilk "tippexperience" kurgusuyla atıldı aslında. Avcı ile ayının ilk karşılaşmasında avcı ayıyı vurmak istemiyor ve filmin devamını kullanıcının isteğine bırakıyordu. Bu ilk çalışmanın 2 yılda aldığı izlenme sayısına baktığımızda 9 milyonun biraz daha üstünde olduğunu görüyoruz. http://www.youtube.com/user/tippexperience adresinden halen erişilebilir olan bu ilk videonun izlenme sayısına bir ayda ulaşan ikinci çalışma bize sosyal medyanın yayılım gücünün iki yılda nasıl geliştiğini kanıtlıyor aslında. Belki de diğer markalar da bu karşılaştırmadan yola çıkarak, son birkaç yıl içerisinde hayata geçirdikleri ama yeteri kadar yayılmayan projelerini küçük yeniliklerle tekrar kullanıcıya sunabilirler. Old Spice'ın fenomen karakterinin 2012 internet dünyasında neler yapabileceğini görmek güzel olabilirdi mesela.