Yeni Trend: Pinterest


Son birkaç haftanın en hızlı yükselen online platformu “Pinterest”, başta dijital medya ile ilgilenen kesim olmak üzere değişik sektörlerden herkesin ilgisini çekmeyi başardı. Adını bir panoya not iliştirmek olarak tanımlayabileceğimiz “pin” ve ilgi alanı anlamına gelen “interest“ kelimelerinin birleşmesinden alan bu platform sevdiğiniz kitaplardan yada filmlerden tutun da, ilginç fotoğrafları, beğendiğiniz karikatürleri, bir tasarımcı yada mimarsanız portfolyonuzu, hesabınız bir marka adınaysa ürünlerinizi paylaşmanıza kadar çok farklı amaçlar için kullanılabiliyor.



·         Siteye üye olabilmek için halihazırda üye olan bir arkadışınızın sizi davet etmesi veya sitedeki form aracılığıyla davetiye istemeniz gerekiyor. Mail adresinizi bıraktıktan sonra birkaç gün içinde davetiyeniz mail adresinize geliyor. Mailde gelen linkte tıkladığınızda hem sizin çevrenizden olan hem de ilginizi çekebilecek diğer kullanıcıları daha sağlıklı önerebilmek için sizden facebook veya twitter hesabınızı ilişkilendirmeniz isteniyor. Bu adımı da geçtikten sonra kullanıcı adı, mail adresi ve şifrenizi tanımlayarak Pinterest dünyasına adımınızı atıyorsunuz.
· 
·         Pinterest kullanıcıların birbirlerini ortak ilgi alanları çevresinde daha rahat bulabilmeleri için bazı kategoriler yaratmış. Üyeliğinizi tamamladıktan sonra karşınıza çıkan yukarıdaki ekrandan kendinize uygun gördüğünüz en az bir kategoriyi seçmeniz gerekiyor. Seçtiğiniz kategori doğrultusunda Pinterest’in seçtiği 10 kişiyi takip etmeye başlıyorsunuz. Bu kişileri takip etmeyi istediğiniz zaman bırakma şansınız bulunuyor.

·     
·          İkinci adım olarak ise kendi panolarınızı oluşturmanız isteniyor. İsterseniz yine Pinterest tarafından önerildiği “Okumaya Değer Kitaplar”, “Favori Mekanlar” veya “Sevdiğim Ürünler” tarzı panolar oluşturabilir yada tamamen Pinterest'i kullanma amacınıza yönelik olarak panolarınıza “Kurumsal Sitelerim”, “Peyzaj İşlerim”, “Yazdığım Kitaplar” vb. isimler verebilirsiniz.
·
·         Son adımda karşınıza çıkan “Pin It” butonunu sürükleyip tarayıcınızın sık kullanılanlar barına bıraktığınızda panolarınıza kolaca link eklemeye hazır olacaksınız. İçinde bir kod barındıran bu butona dilediğiniz zaman basıp bulunduğunuz sayfayı panolarınızdan birine ekleyebilirsini
z.
·         Artık bir pinterest üyesisiniz. Tıpkı Twitter’da olduğu gibi sayfanızın adresi pinterest.com/kullanıcı_adınız olarak tanımlanıyor. Giriş yaptığınızda karşınıza yukarıdaki gibi bir ekran geliyor. Burada takip ettiğiniz kullanıcıların güncel pinlerini yorumlarıyla birlikte görüntüleyebiliyor, yorum yapabiliyor, kendi panolarınızdan birine tekrar pinleyebiliyor ve üzerine tıklayarak Twitter’da Facebook’ta paylaş gibi diğer seçeneklere ulaşabilliyorsunuz. Logonun hemen altındaki seçenekleri kullanarak takip ettiğiniz kullanıcılar dışında, pinleri kategori bazında yada popüler olanlar görüntülenecek şekilde ayarlayabiliyorsunuz. Aynı zamanda sadece videoları görüntüleme şansınız da bulunuyor. Gift bölümünün altında ise fiyatlarına göre ayrıştırılmış ürünleri görüntüleyip arkadaşınız için bir hediye yada evinizin bir eksiğini araştırabiliyorsunuz. (Yurt dışından ürünleri bulundurması nedeniyle bu kısım türk kullanıcılar için en azından şimdilik çok efektif değil)

        Sağ üstte bulunan “Add +” butonuna bastığınızda karşınıza üç seçenek çıkıyor. “Add a Pin” seçeneğiyle bir web adresi paylaşabiliyorken, “Upload a Pin” ile bilgisayarınızdan bir resim yükleyebilir yada “Create a Board” seçeneğini kullanarak yeni bir pano oluşturabilirsiniz. 


        Genel olarak kullanımı basit ve eğlenceli bir platform. Panolarınıza karar verdikten sonra kendi listelerinizi oluşturup paylaşmak gayet kolay. İlgi alanlarınıza uygun bir takip listesi oluşturmak zaman alacaktır ama düzene girdikten sonra Twitter gibi düzenli bilgi akışını takip edebileceğiniz bir kaynak haline gelebilir.
·         Dijital Medya’yı Pinterest’te takip için: http://pinterest.com/dijitalmdy