Facebook'un Mavi Ödülü Sahibini Buldu

Facebook platformu üzerinde gerçekleştirilen kampanyaların ajans yada markalar tarafından paylaşıldığı, her geçen gün büyüyen bir kampanya veritabanı olarak tanımlayabileceğimiz Facebook Studio tarafından düzenlenen En İyi Kampanya yarışmasının kazananları açıklandı. Sosyal merkezli olmak, tüm araçları etkin kullanmak gibi kriterler doğrultusunda değerlendirme yapan juri "Mavi" ödüle American Express'i layık gördü. Kazanan işlerin kurguları ise önümüzdeki kampanyalar için önemli ipuçları sunar nitelikte.


İlk kez düzenlenen bu yarışmanın değerlendirme kriterleri, her gün konuştuğumuz "bir kampanyada olması gerekenler" listesini özetler nitelikte aslında. Yarışmaya katılan işler incelenirken dört temel soruya cevap aranıyor:

  • Kampanya "sosyal" mi? 
    • Katılımcıların etkileşimine ne kadar olanak tanınıyor, paylaşım için ne kadar motivasyon sağlanıyor?
  • Facebook'un sağladığı pazarlama imkanlarının ne kadarı kullanılıyor?
    • Sadece reklam yayını yapılarak hazırlanan uygulamalara yönlendirme mi yapılıyor yoksa kullanıcıların profilleri, fan sayfası ve sponsorlu haberler entegre bir şekilde kullanılıyor mu?
  • Kampanya diğer medya araçlarıyla destekleniyor mu?
    • Kampanya sadece Facebook ile mi sınırlı yoksa TV'den banner yayını ve hatta mobil uygulamalara kadar bütünleşik bir kullanımla Facebook merkezli bir uygulamaya mı yönlendirme yapılıyor?
  • Herkese hitap ediyor mu?
    • Kampanya kurgusu her kullanıcının kolayca içeriğe ulaşıp, paylaşım yapabileceği şekilde hazırlanmış mı?

Bu kriterler doğrultusunda değerlendirmeleri gerçekleştirme ve kazananları belirleme görevini üstlenen juriyi Facebook Global Kreatif Direktörü ve 5 önemli ajansın kreatif yöneticisi oluşturuyor (yukarıdaki resimde juri üyelerini ve görevlerini görebilirsiniz). En değerli ödül olan ve adını Facebook'un kurumsal renginden alan "Mavi Ödül" ve bunu takip eden Altın, Gümüş ve Bronz ödüllere toplam 11 çalışmayı layık gören juri, kampanyalara bakılırsa hem çok eğlenmiş hem de karar vermekte çok zorlanmış olmalı. Onlarca kampanya arasından juriyi etkilemeyi başaran ve Mavi Ödül'ün de sahibi olan American Express bunu haketmiş gözüküyor.

American Express - Small Business Saturday (Mavi Ödül)

ABD'nin ulusal bayramlarından biri olan "Şükran Günü"nün (Kasım ayının dördüncü perşembesi) "Kara Cuma" olarak anılan ertesi günü başlayan ve bir süre devam eden alışveriş durgunluğunu minimize etmek ve bu durumdan en çok etkilenen küçük işletmelere destek olmak için düzenlenen kampanya ile şükran gününden sonraki Cumartesi günü "Küçük İşletmeler Günü" ilan edildi. Amerikan Express yarattığı bu kampanya kapsamında hem küçük işletmelere hem sosyal medyada hem de çevrelerinde tanıtımlarını yapmalarına destek olabilecek ücretsiz uygulamalar sundu, hem de Amerikan halkını küçük işletmelere destek olmaya davet eden bir tanıtım kampanyası başlattı. Kampanya sonunda "Küçük İşletmeler Günü" artık resmi bir özel gün olarak kabul edilmeye başlanırken, Facebook sayfası 2,7 milyon Like'a ulaştı. En önemlisi ise kampanyanın gerçekleştiği gün aralarında Barack Obama'nın da bulunduğu 100 milyon kişi ABD genelinde alışveriş yaparak destek verdiğini gösterdi.



Ödül kazanan diğer kampanyalar diğer kampanyaların detayları ve yarışma hakkında daha fazla bilgi için Facebook Studio Awards sayfasını ziyaret edebilirsiniz.