
Kreatiflerin Düzenlenmesi
Kampanya optimizasyonu için ilk önemli nokta reklamlarda kullanılan başlık, görsel ve metinlerin doğru belirlenmesi. Öncelikle başlık ve metin kısımlarında dikkat çekme konusunda etkili olduğu bilinen soru cümleleri, aksiyona teşvik eden "tıklayın", "sipariş verin", "inceleyin" gibi kalıplar, "hemen", "şimdi" gibi tıklamaya motive eden kelimeler ve eğer sunulan bir fırsat, indirim, promosyon, hediye varsa buna vurgu yapan cümleler kullanmak önemli. Başlık ve metni destekleyen görsel materyallerde ise logo kullanımı yerine basit, kullanıcının dikkatini çekecek gerçek ürün yada insan görselleri kullanmanın daha etkili olduğu biliniyor.
Sınıflandırma
Kampanya oluştururken farklı yaş gruplarını farklı reklam gruplarında tanımlamak önemli.Bunun en büyük faydası hangi yaş grubunda hangi görselin, metnin yada başlığın iyi geri dönüş verdiğini belirleyebilir, bütçelerinin buna göre optimize edebilirsiniz. Sınıflandırma, başka bir deyişle hedefleme yaparken ayrıca aşağıdaki noktaları göz önünde bulundurmalısınız:
- Çok geniş çaplı hedefleme yapmayın
- Farklı ülkeleri, farklı reklam gruplarında hedefleyin
- Farklı ürünler için farklı reklam grupları oluşturun
- Yönlendirmeyi direk olarak ilgili sayfaya yapın, zorunda kalmadıkça kullanıcıya ikinci bir tıklama yaptırmayın
- Hedeflemeleri mutlaka test edin
- Bütçe ve tekliflerinizi çok düşük tutmayın, geri dönüşlere göre sürekli revize edin
Performans Değerlendirmesi
Kampanya devam ederken rapor sayfalarını belli periyotlarla incelemek size fayda sağlayacaktır. Ne kadar görüntülenme sağladınız, bu görüntülenmelerle kaç kullanıcıya ulaştınız, tıklamalara oranı nedir gibi bilgileri mutlaka kontrol etmeli kampanyanın gidişatını değerlendirmelisiniz. Bunun dışında en önemli nokta reklamınıza tıklayanların demografik dağılımlarıdır diyebiliriz. Hedef kitleniz hangi yaş aralığında, hani şehirlerde yada bölgelerde yaşıyor belirleyebilir, bütçelerinizi bu hedeflemelere daraltarak daha düşük tekliflerle daha iyi geri dönüşler alabilirsiniz.
Daha geniş bilgi ve dökümanlar için Facebook Marketing Türkiye sayfasını ziyaret edebilir, yazıdaki bilgileri edindiğim videoyu aşağıda bulabilirsiniz.