YemekSepeti.com Güncel İstatistikleri

YemekSepeti.com ekibi geçtiğimiz hafta Özyeğin Üniversitesi Girişimcilik Master programı öğrencilerini Balmumcu'da bulunan ofislerinde misafir ettiler. Girişimci adayları güncel istatistikleri ve pazarlama stratejileri konusunda özet bir bilgilendirmeden sonra rengarenk tasarlanmış ofisleri de gezme fırsatı buldular. Özellikle pazarlama ve mevcut sayılar ile ilgili paylaşılan bilgilerin özetini yazının devamında bulabilirsiniz.

2001 yılında kurulan YemekSepeti.com şu anda 44 şehirde hizmet veriyor. 500 bine yakını aktif (son bir ay içerisinde sipariş vermiş) olmak üzere toplam 1.6 milyon kullanıcıyı, 650 bin cafe/restoran ile buluşturuyorlar. Bu buluşma günde ortalama 50 bin defa gerçekleşiyor ve yaklaşık 130 bin kişi YemekSepeti.com sayesinde doymuş oluyor.

YemekSepeti.com kendisi de bir e-girişim olması nedeniyle teknolojiyi çok yakından takip ediyor. Bugün siparişinizi masaüstü veya dizüstü bilgisayarlarınızdan, web sitesi, Facebook veya Windows 8 kullanıyorsanız özel uygulamalar üzerinden, bilgisayar başında değilseniz herhangi bir mobil cihazdan yine HTML5 uyumlu mobil web sitesini yada Windows 8, Nokia, BlackBerry, iOS veya Android uygulamalarını kullanarak ve smart TV sahibiyseniz televizyonunuza özel hazırlanmış uygulamalar üzerinden iletebiliyorsunuz. Bu bölümle ilgili en önemli istatistik ise tüm siparişlerini %16'sının mobil cihazlar üzerinden geliyor olması.

Pazarlama kısmına baktığımızda ise dijital pazarlama diğer yöntemlere göre çok daha önde gözüküyor. SEM, SEO, sosyal medya kanallar ve eposta pazarlaması birincil metodları diyebiliriz.Özellikle epostaları kişiselleştirme konusuna çok önem veren pazarlama ekibi tanımladıkları kullanıcı senaryolarına karşılık özel şablonlar oluşturarak kullanıcıları siparişe yönlendiriyorlar. Sosyal medya tarafında en çok ilgi gören uygulamaları olan isme özel doğumgünü kutlama videolarına "İyi ki doydun!" adını veriyorlar. Bu proje için tüm üyelerin %65'ini kapsayan 300 farklı isim için 600 video çekmişler ve tamamen kendi çalışanlarının yer aldığı bu çalışmadan çok olumlu tepkiler almışlar. Son olarak dijital stratejiye destek olarak, biraz da artık 44 ilde hizmet veren ulusal sayılabilecek bir yapıya ulaşmalarının gereği olarak, geçtiğimiz aylarda ilk TV reklamı çalışmasını gerçekleştirdiler.

Sürekli gelişen bir yapıya sahip YemekSepeti.com ekibi içerisinde çok sayıda innovasyon ekibi bulunuyor. Özellikle kişiselleştirilmiş deneyimler yaratmak için fikir üreten bu ekipler daha uzun süre bizi şaşırtmaya devam edecekler gibi görünüyor. Ofisi merak edenler Webrazzi'nin daha önce yayınladığı aşağıdaki videoyu inceleyebilirler.