Sosyal Medya Yönetimi ve dijitalMDY

Sosyal medya araçları dediğimizde aklımıza gelen site sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Facebook'a kadar sosyal ağ kavramımız arkadaşlık siteleri ile sınırlıyken, şimdi fotoğraflarımızı ayrı, müziklerimizi ayrı, blog yazılarımızı ayrı hesaplardan paylaşır olduk. Birçoğumuz bu bolluktan sıyrılıp, popüler olmayı başaran uygulamalarda bir an önce yerimizi almak için yarışıyoruz. Ancak bir süre sonra günün rutin yoğunluğunda bunlardan birkaçını seçmek zorunda kalıyoruz ve diğer hesaplarımız tabiri caizse "dijital çöplük"te yerini alıyor. Kişisel hesaplar için çok fazla bilgimizi orada bırakmadıkça bunun bir sakıncası yok aslında. "Sen burada hesap açıp bırakıp gitmişsin ayıp değil mi?" şeklinde bir tepkiyle karşılaşma ihtimaliniz çok düşük.


Konu markalara geldiğinde ise iş biraz daha karmaşık bir hal alıyor. Yerli, yabancı sayısız marka her çıkan yeni araçla birlikte kritik bir kararın ortasında kalıyorlar: "Burada yer almalı mıyız?" İş bununla da bitmiyor üstelik, yer almaya karar verdiğiniz anda oradaki hesabın nasıl yönetileceği sorusu çıkıyor ortaya. Bundan belki iki sene önce, ortada bu kadar araç yokken bu durum büyük bir problem yaratmıyordu belki ama artık sırf bu iş için Sosyal Medya Yönetimi dediğimiz bir sektör var ve günden güne de büyümeye devam ediyor. Özellikle Twitter gibi bir süre sonra müşterilerle birebir temas noktası haline gelen mecraları yönetmek büyük bir özen ve dikkat istiyor.

Tabii bu mecralardan faydalanmaya çalışanlar sadece markalar değil. Site ve bloglar da sosyal mecralardan maksimum faydayı sağlamak için gelişme ve yenilikleri yakın takipteler. "Dijital Medya" için de durum çok farklı değil. Bugüne kadar Facebook, Twitter, Google+ ve Pinterest hesaplarından başta blog yazıları olmak üzere uygun içerikleri paylaşmaya çalıştık. Bu süreçten çıkardığımız en önemli bulgu ise blog için can suyunun Twitter'da olduğuydu. Facebook'ta reklam yapmadan sayfa duyurmanın bir hayli zor olması ve Google+'ın istenilen harekete ulaşamaması Twitter'ı en azından "Dijital Medya" için birincil kaynak haline getirdi. Bu nedenle bugün itibariyle twitter.com/dijitalMDY adresi tek sosyal medya hesabımız olacak ve tüm iletişimimiz bu hesap üzerinden ilerleyecek. Umarız Twitter takipçilerimiz de bu jestimizi karşılıksız bırakmaz, en büyük destekçimiz olmaya devam ederler.