Sosyal Medya Sahaya İndi

Akıllı telefonların artmasıyla birlikte sosyal medya kullanımı da günlük hayata daha çok dahil olmaya başladı. Bir yandan daha rahat bir kullanım için mobil platformlara özel uygulamalar geliştirilirken, bir yandan konum bazlı servisler birbiri ardına piyasaya çıkıyor. Hal böyle olunca markalarda bu araçları kullanarak tanıtım ve pazarlamaya destek olan sosyal medya kampanyaları üretmek için bir biriyle yarışıyor. Facebook places ve foursquare'deki kullanımları buna örnek olarak gösterebiliriz.

Bu tarz uygulamalarla her ne kadar kullanıcı deneyimi mobilize edilse de hala gerçek hayatla tam olarak etkileşime geçilmiyor diye düşünürken Coca Cola Rock'n Coke ile birlikte bunu bir adım öteye taşımayı başardı. Rock'n Coke için hazırlanan 'Like Me' kampanyasına katılanlar festival alanında açılan standlardan aldıkları bileklikleri özel hazırlanan kiosklar aracılığıyla facebook hesaplarına entegre ederek bu deneyime ilk adımı attılar. Alandaki sahneler, standlar, yeme-içme, eğlence vb. bölümleri için hazırlanan 'Like Me' istasyonlarına bilekliklerini okutan katılımcılar facebook hesaplarından o anda bulundukları noktayı belirten birer ileti paylaşarak hem zahmetsizce festivalde yaşadığı deneyimleri arkadaşlarına iletti, hem de bu paylaşımlar sayesinde badge'ler kazanarak dünyanın en iyi gruplarından Limp Bizkit ve Moby ile tanışma fırsatı yakaladılar.

45bin müzikseverin katıldığı festival boyunca Like Me bileklikleri 70bin kere okutulup 37 bin kere durum bildirimi yapılırken en çok durum bildirimi ana sahne istasyonundan yapıldı. (Festival ile ilgili diğer detaylar)

Bu uygulama ile birlikte yeni bir döneme de adım atıldı diye düşünüyorum. Kısa vadede bu tarz uygulamaları bir çok etkinlikte tecrübe etme fırsatı bulabiliriz.